La transformació del paper a la digitalització.
Formes i continguts que canvien.
Com es viu el canvi des de dins?
I com ens veuen des de fora?
Inquietuds, preguntes, reflexions.
Us oferim el vídeo complet i un recull de tweets sobre la taula rodona amb Santi Fondevila, Juan Carlos Olivares, Aída Pallarés, Oriol Puig Taulé i Laura Serram, moderada per Oriol Broggi i realitzada al Teatre Biblioteca de Catalunya el dilluns 10 de desembre de 2018.
Quatre apunts de la xerrada sobre el periodisme cultural avui a @cia_laperla29 amb @La1raSerra , @oriolpuigtaule , Santi Fontdevila, @aidapallares i @22JCO , moderada per Oriol Broggi (fil👇🏻) – Foto de la xerrada + fotos de frases dels labavos del Teatre Biblioteca de Catalunya pic.twitter.com/VLCmbcKvxq
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Les xarxes premien la radicalització, els extrems, o una obra és molt bona o és molt dolenta” (Laura Serra)… “Que en certa manera és contrari a la reflexió” (Juan Carlos Olivares)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Avui en dia es precariaritza el periodisme, es fragmenta l’opinió i es democratitza la informació.” (Laura Serra)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Avalar la font -sobretot en anàlisi i opinió- és bàsic. Ara ve, qui el dóna? Aquest és el tema” (Fontdevila)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Les obres de teatre citen crítiques, a vegades de l’espectador i a vegades dels crítics, i això posa espectador i crític al mateix nivell” (Oriol Puig)… “I el que diu el crític acaba sent publicitat” (Aida Pallarés)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
Parlant de immediates anunciant, per exemple, la nova temporada d’un teatre: “S’hauria de donar la mateixa exigència a la cultura que a altres seccions” (Laura Serra). Però també depèn del mitjà: “Amb la cultura no s’ha de perdre la profunditat, ni el bon anàlisi.” (Oriol Puig)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“A vegades la mateixa crítica està més ben escrita o és millor que l’obra que estàs criticant. Té valor propi.” (Juan Carlos Olivares)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Les crítiques que es fan ara serviran en un futur per entendre com es veia el teatre avui en dia.” (Aida Pallarés)… “De fet és l’única utilitat que té!” (Entre riures, Santi Fontdevila)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Se’ns demana molt: volen que siguem venedors d’entrades alhora que se’ns demana que es venguin molts diaris, alhora que la companyia teatral vol que parlem bé de l’obra i els espectadors que els hi diguem què han de veure i tot plegat.” (Laura Serra)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Jo, que faig de periodista sense ser-ho de formació…” (Oriol Puig)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Les necrològiques culturals són sempre les que posen més grans. Matem molta gent, diguem-ne: a la gent de l’àmbit cultural moltes vegades se’ls valora més quan han mort que en vida.” (Laura Serra)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“La Roda de premsa és un format molt antic. Amb segons quin tema, d’acord, però moltes vegades és més interessant un altre punt de vista més personal i proper, i per a quasi tot es fan rodes de premsa.” (Oriol Puig)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Si el periodisme és precari, el cultural encara n’és més” (Santi Fontdevila)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“Una de les feines més importants en el periodisme és jerarquitzar, com tot a la vida.” (Laura Serra)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“L’espai de crítica s’ha reduït.” (Juan Carlos Olivares)… “Podem considerar com a crítica un escrit de 500 caràcters?” (Aida Pallarés)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
“És una feina molt bonica.” (Laura Serra)
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018
Oriol Broggi, per acabar el debat: “Doncs au va, acabem ja que tenim molta feina.”
— Eugènia Güell (@eugeniaguell) 10 de desembre de 2018