S’estrena l’espectacle de ràdioteatre en viu ‘Si us pregunten per què vam morir’ als Cinemes Girona

  • El muntatge commemora el centenari de la Primera Guerra Mundial (1914-2014) apartir de l’important llegat de poemes que va deixar aquest llarg conflicte
  • El públic assistirà a un espectacle sonor amb algunes de les veus més destacades del doblatge i del teatre català, que recrearan una emissió radiofònica en directe
  • Gerard Vàzquez realitza la dramatúrgia d’aquest espectacle que ens transporta sonora i visualment a la coneguda com a “guerra dels poetes”

Barcelona, 10 de novembre del 2014. Els propers dies 1 i 8 de desembre els Cinemes Girona acolliran l’estrena de l’espectacle Si us pregunten per què vam morir. Un muntatge de ràdioteatre en viu que commemora els cent anys de la Primera Guerra Mundial (1914-2014) a través de la poesia produïda durant aquell llarg conflicte.

De la mà d’un dels dramaturgs catalans més rellevants dels darrers anys, Gerard Vàzquez, i d’algunes de les veus destacades del teatre i del doblatge en català, viurem una emissió de ràdioteatre en directe, un espectacle sonor i visual en el qual la veu, l’ambientació sonora i la música esdevindran els protagonistes. Tota una experiència per a l’espectador, que podrà reviure en viu un format clàssic de la història de la ràdio però amb les eines i les tecnologies pròpies de la nostra època.

A banda de les veus dels intèrprets, l’espectacle també desplega un seguit d’efectes sonors i visuals que acompanyen el que sentim i que ens situen a l’època i al context social d’un dels conflictes internacionals més transcendentals de la història.

La guerra dels poetes

La Gran Guerra no només va ser l’última amb un fort component romàntic, sinó que va ser considerada la guerra dels poetes. Mai abans ni després hi ha hagut un conflicte on la poesia hagi estat tan present, representada sobretot pels anomenats War Poets. Poesia escrita per combatents, molts dels quals van morir en el camp de batalla. Un llegat que aquest espectacle recupera en forma d’emissió de ràdio teatre i que ens transporta tota l’evolució social i psicològica de la Gran Guerra, des de la crida i l’allistament, tot passant per la vida a trinxera, a la rereguarda, al combat i les nits prèvies a la lluita, i fins arribar als morts, als ferits i al retorn dels supervivents.

Veus Humanes

Es tracta del segon espectacle del col·lectiu Veus Humanes, format per professionals tècnics i artístics del doblatge, la ràdio i el teatre que es dedica a promoure, entre d’altres accions, aquest clàssic format de la ràdio per a demostrar que amb les noves tecnologies al nostre abast pot oferir múltiples possibilitats i convertir-se en tot un nou gènere.

Veus Humanes el formen Maria Luisa Solá, Joan Carles Gustems, Enriqueta Linares, Francesc Cutillas, David Marín, Jara Escala, Elisenda Lluch, Gerard Vàzquez, Jordi Barra, Arnau Ballester, Eva M. Lluch, Sergi Zamora, Núria Codina, Eduard Doncos, Elisabet Bargalló, Fèlix Benito, Toni Sevilla, i Ramon Hernández, i compta en aquesta ocasió amb la col·laboració d’Isa Mateu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *