Nou cicle ‘Entre bambolines: L’ofici de la dramatúrgia’


L’OFICI DE LA DRAMATÚRGIA

CONVERSES AMB AUTORS I AUTORES DE TEATRE

La dramatúrgia (aquesta paraula que sovint ens confon perquè vol dir massa coses) és, d’entrada, el mecanisme que estructura i dóna sentit i coherència a un relat que es representa (en viu o en una pantalla). Per això, la majoria de vegades, el dramaturg i l’autor són la mateixa persona. Qui s’inventa una història perquè sigui representada (un relat, un espectacle…) n’és també el dramaturg, en la mesura que és ell (o ella) qui n’ha establert els mecanismes estructurals bàsics. Però parlem també de “dramatúrgia” quan adaptem un text que no estava pensat per ser representat i el duem a l’escenari; o quan tornem a representar un text clàssic i el manipulem per potenciar-ne un determinat sentit, una determinada lectura. I encara, finalment, els alemanys parlen del “dramaturg” per designar aquella persona que té cura de la coherència estètica o històrica d’un espectacle determinat o, fins i tot, de la programació sencera que té lloc en un determinat teatre. Us proposem un seguit de converses per entendre millor l’ofici de la dramatúrgia, la seva evolució històrica i el seu lloc en la societat del nostre temps.

Dilluns 30 de gener
a les 19h

Dilluns 20 de febrer
a les 19h

Dilluns 27 de març
a les 19h

EL LLOC DEL
DRAMATURG EN LA
HISTÒRIA DEL TEATRE

ÉS POÈTICA
L’ACTUALITAT? EL TEATRE

COM A ESPAI DE DEBAT

LA CONSTRUCCIÓ
DE REALITAT A TRAVÉS
DE LA FICCIÓ

SERGI BELBEL

Sergi Belbel és un dels creadors que millor representa el retorn de l’interès per l’autoria teatral al nostre país. De la mà de J. Sanchis Sinisterra i juntament amb Lluïsa Cunillé, Pere Peyró, Manuel Dueso i d’altres, són la generació que a finals dels vuitanta rescata de l’oblit el gust per la literatura dramàtica, l’autoria i la dramatúrgia. Amb ell parlarem de l’evolució històrica d’aquest ofici, repassarem les últimes dècades i reflexionarem sobre el moment actual de la dramatúrgia catalana.

MERCÈ SARRIAS
JOSEP MARIA MIRÓ

Com es relaciona el dramaturg amb l’actualitat? N’ha de ser testimoni? Intèrpret? Com es tria un tema? Què tenen a veure “realitat”, “actualitat” i “art”? Mercè Sarrias i Josep Maria Miró són dos autors ben diferents pel que fa a estètica i estil d’escriptura però coincideixen en una evident capacitat de poetitzar temes i situacions de la més estricta actualitat. Amb ells parlarem de quin és el lloc del teatre contemporani en l’era de la globalització, les xarxes i els grans mitjans de comunicació.

CRISTINA CLEMENTE
MARTA BUCHACA
GUILLEM CLUA

Els tres dramaturgs amb qui conversarem en aquesta sessió no només escriuen teatre sinó que també han fet televisió i cinema. S’han ficat a casa nostra amb les seves històries, els seus diàlegs i els seus personatges. Ens han emocionat i, també, ens han proporcionat referents de comportament. Volem parlar de la influència que té la dramatúrgia en les nostres vides. De com la ficció construeix i ordena la realitat. Els nostres cossos, el nostre gènere, la nostra manera de relacionar-nos els uns amb els altres està influïda per la ficció? Té un pes determinat aquesta responsabilitat per als dramaturgs?

 

 

Coordina i presenta: Toni Casares, director de la Sala Beckett
Organitza #AsSocPerla. A la Sala Beckett (C/ Pere IV, 228-232. Poble Nou)

Per limitacions de l’aforament, cal reservar plaça escrivint al correu electrònic de l’AsSocPerla: assocperla29@gmail.com

Descarregar el flyer

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.